Abans de començar l'Eucaristia l'Arquebisbe explicà als nens presents i als fidels pedagògicament les pintures que decoren bellament l'esplèndid temple del s. XII dedicat a St. Cristòfol. Les pintures murals d'època gòtica i barroca pintades durant els segles XIII i XVI expliquen catequèticament la vida de St. Cristòfol, així com el judici final i la victòria de Crist damunt el mal.
Mons. Vives va presidir l'Eucaristia en la solemnitat de la Immaculada Concepció de la Verge Maria. Glossant les lectures de la Paraula de Déu proclamades va recordar com el llibre del Gènesi presenta poèticament la veritat del pecat original amb el qual l'home i la dona volen ocupar el lloc de Déu per decidir el bé i el mal i que això els porta a apartar-se del Creador. Els primers pares, Adam i Eva, van pecar perquè es van fer ells déus però Déu, malgrat el seu pecat, promet que hi haurà una salvació després del càstig, una salvació que vindrà per Maria, la verge immaculada, tota pura, tota de Déu, que ha estat una criatura que mai no va pecar i que ens va portar l'autor de la vida, Jesucrist, amb el seu fiat a Déu, el seu sí.
En acabar l'Eucaristia els fidels es van desplaçar al cementiri d'Anyós on va tenir lloc una pregària pels difunts que allí hi reposen.
Tot seguit l'Arquebisbe anà fins la Parròquia de St. Iscle i Sta. Victòria de La Massana i va presidir la celebració eucarística on hi van participar de forma especial els membres de la Confraria de la Mare de Déu de Fàtima encapçalats per la seva Presidenta, Sra. Maria Helena Machado Tomè i els infants que aquell any rebrien la primera comunió amb les seves famílies. A la seva homilia, adreçada especialment als infants, l'Arquebisbe subratllà el valor de l’obediència de la Verge Maria i del seu sí generós que va permetre el naixement del Senyor.
L'Arquebisbe animà els fidels de La Massana, especialment la comunitat portuguesa que resideix a la Parròquia, a ser sempre amants de la Verge Maria, sota l'advocació de Fàtima, la Reina de Portugal, i adreçant-se als infants els recordà el valor de Sta. Jacinta i St. Francisco, així com de Lucia, els "pastorinhos" que van rebre la revelació de Fàtima. L'Arquebisbe animà els infants i els fidels a tenir molt present en la seva vida la frase evangèlica "A Déu res no li és impossible" i a confiar sempre, tenint fe en l'acció poderosa de Déu. I els animà a estimar molt la seva Mare, Maria Santíssima, la Immaculada, tota pura, tota de Déu, i els indicà com la imatge que presideix el retaule major de l'església de La Massana, és una bella imatge de la Mare de Déu Immaculada amb les mans unides en pregària.
En acabar l'Eucaristia, Mons. Vives pogué saludar els fidels a la sortida del temple i va compartir un dinar de germanor amb els membres de la Confraria que van aprofitar per felicitar el Rector de la Parròquia Mn. Lluís Eduard Salinas que aquell dia complia els seus 56 anys.
-
Arribada a Sant Cristòfol d'Anyòs Arribada a Sant Cristòfol d'Anyòs
-
Mons. Vives explica als infants detalls del retaule Mons. Vives explica als infants detalls del retaule
-
Mons Vives explica Sant Cristòfol Mons Vives explica Sant Cristòfol
-
Mons. Vives explica als infants els signes episcopals Mons. Vives explica als infants els signes episcopals
-
Abans d'iniciar la missa Abans d'iniciar la missa
-
Missa a Sant Cristòfol d'Anyós Missa a Sant Cristòfol d'Anyós
-
Responso pels difunts a Sant Cristòfol Responso pels difunts a Sant Cristòfol
-
Benedicció Benedicció
-
Foto amb el Quart d'Anyòs Foto amb el Quart d'Anyòs
-
Celebració a La Massana Celebració a La Massana
-
Celebració amb la Comfraria de Fátima Celebració amb la Comfraria de Fátima
-
Amb els nens de Primera Comunió Amb els nens de Primera Comunió
-
Durant la celebració a La Massana Durant la celebració a La Massana
-
Mons. Vives i Mn. Salinas amb els nens de Primera Comunió Mons. Vives i Mn. Salinas amb els nens de Primera Comunió
-
La Comfraria de Fàtima felicita Mn. Salinas La Comfraria de Fàtima felicita Mn. Salinas
-
View the embedded image gallery online at:
https://bisbaturgell.org/index.php/ca/mes-noticies/895-noticies-2021-urgell/12805-visita-pastoral-5-festa-de-la-immaculada-a-anyos-i-la-massana#sigProIde2e5b7208b
https://bisbaturgell.org/index.php/ca/mes-noticies/895-noticies-2021-urgell/12805-visita-pastoral-5-festa-de-la-immaculada-a-anyos-i-la-massana#sigProIde2e5b7208b