Graduació dels alumnes de la Llar d’infants Francesc Xavier de la Parròquia de St. Ot

Després d'un curs lectiu ple d'entrebancs a causa de la pandèmia el dissabte 31 de juliol es va celebrar l'acte de graduació dels alumnes més grans de La Llar d'Infants Francesc Xavier.

La graduació va ser presidida pel Vicari General i Rector de la Parròquia de Sant Ot, Mn.Ignasi Navarri i Benet, juntament amb tot l'equip educatiu del centre encapçalat per la seva directora Diana Aguilar. Mn. Ignasi Navarri va donar les gràcies a totes les famílies per la confiança dipositada amb la Parròquia i va remarcar la bona feina de l'equip educatiu.  Va agrair l’ estreta col·laboració de la Llar amb Càritas. I també la presència de la Sra. Mariví Castaño, en representació de la “Fundació Sant Francesc Xavier”.  Finalment va agrair la presència de l’ Il·lm. Sr. Alcalde de La Seu d’ Urgell, Sr. Jordi Fàbrega i la bona entesa i col·laboració entre els serveis municipals i la Llar Francesc Xavier.

La directora Diana Aguilar, va explicar que ha estat un curs molt complicat en tots els nivells però principalment la manca de relació personal i afecte directe amb les famílies, tot i que amb els infants han pogut treballar amb un mínim de normalitat. També va donar les gràcies a tot l'equip educatiu pel seu esforç malgrat les dificultats de la pandèmia.

Els alumnes van rebre el seu diploma i orla com a 56ª Promoció del curs 2020-21.

Càritas Diocesana va regalar a cada alumne un pupitre escolar i la Parròquia de Sant Ot un conjunt de roba a cada alumne que les famílies van recollir en acabar l'acte.

Trobada amb l’Arquebisbe Néstor Sirotenko del Patriarcat de Moscou

El dia 31 de juliol a la Rectoria de la Parròquia de St. Julià de Lòria (Principat d’Andorra) l’Arquebisbe d’Urgell i Copríncep d’Andorra, Mons. Joan-Enric Vives, va mantenir una trobada fraterna amb l’Arquebisbe ortodox S.E. Néstor Sirotenko, Bisbe de Madrid i Lisboa, del Patriarcat de Moscou, amb encàrrec de les comunitats russes d’Espanya i Portugal, que després en aquell dia, va presidir la celebració de la Divina Litúrgia a l’església parroquial de St. Julià de Lòria.

La comunitat ortodoxa resident al Principat d’Andorra celebra mensualment la Divina Litúrgia a l’església catòlica de St. Julià de Lòria, que els acull amb bona disponibilitat.

El Sant Sínode de l’Església Ortodoxa Russa va nomenar el 24 de desembre de 2010 S.E. Néstor Sirotenko Bisbe de Corsun. Des del 28 de desembre de 2018 és Bisbe de Madrid i Lisboa, amb encàrrec de les parròquies de tot Espanya i Portugal. El dia 2 de gener de 2019, Sa Santedat el Patriarca de Moscou Ciril va presidir la consagració de l’Arquebisbe.

Visita de l'Hble. Consellera de Drets Socials de la Generalitat

El dia 31 de juliol al Palau episcopal de La Seu d’Urgell, l’Arquebisbe d’Urgell i Copríncep d’Andorra Joan-Enric Vives va rebre la visita institucional de l’Hble. Consellera d’Afers Socials Sra. Violant Cervera, que anava acompanya per l’Alcalde de La Seu d’Urgell Il·lm. Sr. Jordi Fàbrega i de diversos membres el seu Equip del Departament. El Copríncep estava acompanyat pel seu Cap de Gabinet i Secretari general.

En un clima de cordialitat, van comentar les accions i tasques del Departament al territori del Bisbat d’Urgell, així com temes sensibles com l'atenció als ancians i a les persones vulnerables, entitats de servei social i relació amb persones i organismes que treballen al servei de persones amb discapacitat. També van tractar de les bones relacions amb el Govern del Principat d’Andorra.

Comissió de seguiment de Núria i Ferrocarrils de la Generalitat

Sota la presidència de l’Arquebisbe d’Urgell Joan-Enric Vives i la recentment nomenada Presidenta de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya Il·lma. Sra. Marta Subirà, el dia 30 de juliol es van reunir de forma telemàtica els membres de la Comissió mixta de seguiments dels Acords entre el Bisbat i Vall de Núria.

En un clima franc i de cooperació, el Director de Vall de Núria Sr. Antoni Casals va presentar i comentar la Memòria del darrer exercici i sobretot com s’ha anat enfrontant la situació complexa de la pandèmia en el darrer any. També els reptes de futur. L’esperit de cooperació és gran i hi ha acord amb els objectius de futur per al Santuari de la Mare de Déu de Núria, la muntanya, les pistes, el tren cremallera i els albergs. També van preparar la propera festa de St. Gil i de la Mare de Déu de Núria els dies 1 i 8 de setembre respectivament.